Iskolánk 2018-ban csatlakozott a Boldogságóra Programhoz. Az első néhány évben vállalkozó osztályokkal és osztályfőnökeikkel tartottuk ezeket az órákat. A 2023/2024-es tanévtől teljes lefedettséggel működik. Miután a pályázati feltételeknek megfeleltünk, jogosultak vagyunk az Örökös Boldog Iskola cím használatára.

A gyerekek egymással és tanáraikkal különböző feladatokon keresztül havonta egy-egy adott témát dolgoznak fel, amelyek segítik az osztályközösség kialakulását, egymás és önmaguk megismerését.

Témák a tanév során:

1.      A hála gyakorlása

2.      Az optimizmus gyakorlása

3.      Társas kapcsolatok ápolása

4.      Boldogító jó cselekedetek

5.      Célok kitűzése és elérése

6.      A megküzdés gyakorlása

7.      Az apró örömök gyakorlása

8.      A megbocsátás gyakorlása

9.      Testmozgás

10.  Fenntartható boldogság

A programról bővebb információt itt találhatnak: https://boldogsagora.hu/

 

Boldogságóra-beszámoló

2024/2025-ös tanév

A Boldog Iskola program az egész iskolában, mind a nyolc évfolyamon működik. Az alsó tagozatos osztályfőnökök havi visszajelzést küldtek. A felső tagozatos osztályfőnökök éves beszámolót készítettek a boldogságprogramról.

Többen jelezték, hogy az alkalmakra gyakran nehéz időt szakítani, nehezen fér bele a heti, napi rutinba.

Alsós visszajelzések a program sikerességét illetően:

A gyerekek általában aktívan vettek részt az órákon, bár nem minden téma fogta meg őket. A gyerekek inkább a játékos feladatokat szerették.

1-2.osztálynak a teadélutánnal egybekötött boldogságóra tetszett a legjobban (A társas kapcsolatok ápolása témakör feladataival).

A harmadiknak a Boldogító jó cselekedetek téma tetszett különösen azért, mert az elkészült munkát a Léna Ház lakóinak és dolgozóinak ajándékozták. Tetszett nekik még „Az alvás világnapja” és a „Magyar Természet Napja” is.

A negyedik évfolyam számara a következő témák voltak a kedvencek: „A hála gyakorlása” és a „Boldogító jó cselekedetek”.

Felsős visszajelzések a program sikerességét illetően:

Az 5. osztály „A hála gyakorlása” témát az egész tanéven végigvitte. Hálanaplót vezettek, hálaszíveket készítettek. A többi téma feldolgozása is segített abban, hogy erősödött az osztályközösség. Várták ezeket az alkalmakat a tanulók, mert itt lehetőségük nyílt őszintén megnyilvánulni, megismerni egymás érzéseit, és olyan témákról beszélgetni, amelyek a mindennapi életükre is hatással vannak.

A 6. osztályban néhány alkalommal valóban lehetőség adódott arra, hogy mélyebben beszélgessenek bizonyos kérdésekről, ugyanakkor a diákokat nagyon változó mértékben érintették meg az egyes témák és ilyenkor nehéz volt kialakítani azt a biztonságos légkört, ahol nyíltan kifejezhetik érzéseiket.

 

 A 7. osztályban a megtartott órák általában jól sikerültek. A tanulók nyitottan fogadták a foglalkozásokat, érdeklődőek és aktívak voltak, különösen azoknál a témáknál, amelyek személyes élményeikhez is kapcsolódtak. Mivel az idei tanév során tartott a kolléganő először boldogságórákat, az itt szerzett tapasztalatokra támaszkodva a jövőben szeretné az órákat tudatosabban és átgondoltabban megtervezni és megtartani.

 

A 8. osztály különös figyelmet fordított a tanév során a társas kapcsolatok ápolására, részben az év elején kialakult konfliktusok és feszültségek miatt. Az év során érdekes csapatépítő feladatokat végeztek, melynek célja az együttműködés, egymás megismerése és elfogadása volt. A tanulók különösen az interaktív játékokat kedvelték, aktívan részt vettek benne, és közvetlen élményeken keresztül tanulhattak egymásról. 

Írta: Balog Noémi